Метод прикладного аналізу поведінки (ПАП) є доведеним методом в роботі з дітьми з РАС
Індивідуальні заняття
Регулярний зворотній зв'язок щодо прогресу
Кому рекомендована ABA-терапія
Дітям:
з розладом аутистичного спектру
с синдромом Дауна
з алалією
з органічними ураженнями головного мозку
з іншими розладами, коли потрібно зкоригувати небажану поведінку і розвинути соціальні, комунікативні та побутові навички
Про метод
Завдання ABA-терапії – не виправити дитину, а зкоригувати навколишнє середовище, внаслідок чого буде змінюватись поведінка цієї дитини. Наприклад, якщо дитина демонструє агресію через гучний шум, її вчать повідомляти про дискофморт або вдягати навушники чи беруші.
ABA-терапія вирішує широкий спектр задач. Ось лише деякі з них:
реагувати на своє ім’я
виконувати базові інструкції – підійти, сісти, віднести
стежити за особистою гігієною, використовувати столові прибори, одягатись
використовувати вказівний жест для прохання
використовувати іграшки та інші предмети за їх призначенням
дивитись в очі, виявляти інтерес до співрозмовника
Як проходять заняття
Заняття проходять індивідуально під керівництвом ABA-куратора в ігровій формі, що дозволяє вибудувати довірчі стосунки зі спеціалістом.
Для того, щоб корекція була максимально ефективною, перші заняття присвячені оцінці розвитку дитини. За допомогою методик VB-MAPP або ABLLS-R визначаються її сильні сторони та зони розвитку.
Форма занять залежить від віку, рівня розвитку дитини і поставлених задач та цілей.
Цілі та задачі корекції прописуються і погоджуються разом з батьками. На підставі цих цілей пишеться індивідуальний корекційний план.
Після кожного заняття батьки отримують зворотній зв’язок щодо динаміки та прогресу дитини, а раз на місяць – графічний звіт по пройдених заняттях.
Ми зі своєї сторони робимо усе можливе, щоб отримати позитивний результат: застосовуємо мультидисциплінарний підхід, використовуємо лише доказові методики корекції, розробляємо індивідуальну програму на основі якісної діагностики, яка враховує особливості конкретної дитини. Також налагоджуємо контакт з дитиною і даємо батькам рекомендації для роботи вдома.
Щоб досягнути цілей програми, потрібно від 20 до 40 годин роботи з дитиною на тиждень. Слід зазначити, що йдеться не не лише про години в центрі під керівництвом спеціаліста. ABA повинен стати способом життя і супроводжувати дитину протягом всього часу, тому роль та залученість батьків має вирішальне значення.
Спеціалісти центру пройшли навчання необхідним методикам і мають регулярну практику та супервізію